10 Oktober

Tiden flyger iväg.
I veckan har jag jobbatjobbat och varit på Zumba i måndags. Var kul , har aldrig provat det förut och det var även endast ca 3-4 min walk. Så väldigt nära.
I tisdagskväll for jag till Wimbledon för att prova en Salsa-kurs som Jen tipsat om. Och förutom att jag var helt fel klädd och var den enda (av tjejerna) som hade boots och inte högklackat/ballerina-skor , så är jag glad att jag for. Tror jag ska dit på tisdag igen och se om mina "kompisar" är där. Det kostar ändå 7 £ så det blir lite dyrt i längden..
I Onsdags var jag på en free-tryout på ett gym i Wandsworth - Powerplate hette classen. Det var länge sen jag var så trött som efter det passet- riktigt jobbigt. Effter det provade jag gymets spa-avdelning.
I torsdags så följde jag Jen's mamma till Wandsworth och kollade lite i affärer samt handlade lite på Sainsbury's.
Och sen var det fredag och helg!!!
Efter att jag lämnat Jacob på dagis så tog jag tåget till min kära vän Astrid, eller närmare bestämt Reading. Där träffade vi en kille som Astrid hade kmontakt med för att han skullev isa oss runt. Vi drog sedan hem till mig där vi spenderade helgen.
På ferdagkväll saatt vi barnvakt tills Jenny kom hem, vi bestämde oss då för att ta en promenad/ kanske titta till någon bar. Det slutade med att vi drog till Wimbledon och satt oss på en pub och snackade med två stycha.
Sedan kom Lördagen som jag kan erkänna är en av de bästa dagarna...ja på vääldigt länge måste jag säga.
Började dock lite mer olyckligt eftersom "min" tunnelbanelinje var avstängd för helgen så vi var tvungen att ta bussen istället och det var inget som gick sådär speciellt fort. Men vi fick oss i allafall fram till Westminster (tror jag) där vi hoppade av och gick över bron för att sightseea lite, vi hittade även en restaurang med mycket god mat.
Vårt mål med dagen var att ta sig till Imperial War Museun som faktiskt var intressant! Handlade mycket om andra världskriget och man fick se allt ifrån filmer till gamla kläder som judarna hade på sig, till bilder, till ja..ALLT. Både riktigt obehagligt och intressant.
När det fått roa oss bestämde vi oss för att vår sightseeing för dagen inte skulle vara slut. Vi tog därför tunnelbanan till Tower hill. Jajjemen, TOWER BRIDGE. Vilken bro måste jag säga..och på kvällen är det helt underbart. Där vandrade vi runt och fotade tills vi insåg att klockan var rätt mycket. VI tog därför tunnelbana/buss till Wimbledon.
Där satt vi oss på en pub och började senare prata med ett gäng härligt killar som det senare visdade sig ha en "reunion". Riktigt härliga mäånniskor. 
Eftersom sista bussen gick 12.50 så tog kvällen slut för fort men  kul var det.

Bilder från lördagen

Kommentarer
Postat av: assse

svårt att toppa de där! Vi får se till att träffa dom igen :-D och då syftar jag på calvin harris-killen mfl. Vad ska vi hitta på i veckan mån tro?

2011-10-10 @ 20:03:57
URL: http://astridhedman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0