22 Oktober

Hej, Lördagskväll. Hade laddat upp med mat, lite snacks och en kopp te framför x-factor. Första gången jag såg det på riktigt, bra program, saknar dock surroundljudHade gjort rock-temat en lite tjänst.
Kalaset idag var riktigt trevligt, träffade många härliga människor, åt MASSOR av god mat. +efterrätt. Drack god champagne. Och vilket väder vi fick, i solen var det svårt att sitta. Men underbart.
Här kommer lite onödigt vetande:
Som alla vet så är maten här i England inte den bästa-nyttigaste. Men nutella-frukostar och fish and chips som nationalrätt. Trots att jag vet detta så blev jag ändå väldigt förvånad när jag och Amelia (Jacobs kusin) tittade i en "lära-sig-prata-bok" och hittade crisps(chips) bland matorden bredvid grönsaker och kötträtter.  Lyckligtvis följer inte Jenny dessa hemska matvanor med Jacob.
Och om man jämför Sverigens tallriksmodell med potatis/pasta/ris, kött och grönsaker så har de här 5 olika "tårtbitar" och en av dem är då kakor och chips.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0